Fotografovanie s vešteckou guľou

Zaujali ma fotografie fotografované cez sklenenú vešteckú guľu. Zohnať takú guľu v bežnom obchode som nevedel. respektíve, nevedel som v akom obchode ju mám hľadať. Nakoniec som  našiel cez internet jeden malý internetový obchod.

Pri fotografovaní cez sklenenú guľu nastávajú 2 problémy.

  1. Ako guľu držať pred fotoaparátom? Väčšina fotografií je urobená tak, že niekto drží guľu pred objektívom. Je to síce fajn, ale viac ako 2 fotografie s rukou sú už nudné. Preto je dobré nájsť si nejaký „stojan“ peň, dosku, kameń, atď. Potom je každá fotografia iná. Horšie to je v meste, tam si musíme podložku doniesť. najlepšie je na stojan pripevniť kus dreva, alebo inej dosky.

  1. Obraz v guli je otočený o 180 stupňov. Mne osobne sa to nepáči, aj keď väčšina fotografií je taká. Ja som všetky gule v počítači otočil. Trvá to síce, ale výsledný efekt je pre diváka atraktívnejší.

Fotografoval som fotoaparátom Fujifilm X-T20 . Väčšina fotografií je robená objektívom 80/2,8 macro. Niektoré objektívom 18-55/2,4-4.

Fotografie v meste, fotografované objektívom 80/2,8 majú podľa mňa príliš rozostrené pozadie. Bolo by lepšie ak v pozadí sú aspoň trochu jasné kontúry fotografovaného objektu. To budem musieť ešte vyskúšať a použiť širší objektív s vyššou clonou.

Hotové fotografie